2013. október 18., péntek

Kisérletezgetések

Lassan elmondhatom, hogy az alapreceptem, amit én ötöltem ki, megvan. :-) Gonosz vagyok, nem árulom el. :-)
Na, jó, annyit elárulok, hogy nagy része olívaolaj, kevesebb, mint 25 százalék kókusz és természetesen van benn finomítatlan sheavaj is. Gondolom az, hogy a folyadék nálam mindig kecsketej, az evidens. :-)
Na, nem is vagyok olyan gonosz. Ugye? :-)

Most az adalékanyagokkal kísérletezem. Így született meg a Bombay masala nevű, indiai fűszeres szappanom:

Ráadásul az új formámat is kipróbálhattam vele, a rózsásat. Szerintem gyönyörűek, csak nem tudom, hogy mennyire fog illatozni, mert most még nagyon "szappanillatú".

A másik egy teafaolajos-ichtiolos szappan. Szerintem ezt bizonyos szempontból elrontottam. Az ichtiolt előre elkevertem az olajban és ezért a lúg kivilágosította. Egész sötét barnának kéne lennie. Nem tudom, hogy így fog-e tudni érvényesülni az ichtiol gyógyító hatása? De a teafaolajtól kellemes, pasis illata van. :-)


Mint kecsketejes szappan biztosan remek lesz azért ez is. :-)


2 megjegyzés:

  1. Kedves Fodormenta,
    Talán így fel tudom venni veled a kapcsolatot - jelezted nálam a Szappanszertár-on, hogy részt vennél a szappan csere-berében. Kérlek, vedd fel velem privátban is a kapcsolatot (kisseszter79@gmail.com), hogy tudjunk erről egyeztetni. Üdvözlettel: Eszter

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok, csodás szappanok.:) Ha van egy tuti szappan recepted jelentkezz a házi szappan recept pályázatra, ahol a legjobb alapreceptet keressük. http://tudatosmetropolita.blogspot.hu/2014/05/szappanrecept-palyazat.html

    VálaszTörlés