2012. február 9., csütörtök

Natúr sheavajas, zabpelyhes szappanok

Végre-végre megérkeztek az ovális szilikonformák! A nagyobbik 110 ml-es szappanokat "tud", a kisebbik 50 ml-eket. Ráadásképpen még korong alakú formát is kaptam az én drága férjuramtól. :-)

Elsőként egy natúr sheavajas, zabpelyhes szappant készítettem saját recept alapján:

500 g olívaoolaj
100 g kókuszolaj
30 g sheavaj extraolajként
200 g desztillált víz
84 g lúg

Azt olvastam egy szakértő tollából, hogy a sheavajat nem érdemes bázisolajként használni, legfeljebb csak extraolajként, illetve inkább a kencékbe. Itt található az említett cikk.
Ezt nem is bánom, mert a sheavaj elég drága termék, ráadásul olyan nagyon messziről származik: Afrikából.
A zabpehely, ami 100%-os tisztaságú és teljeskiőrlésű már sokkal közelebbről van és a bőrt finoman radírozó, masszírozó hatását már többször is tapasztalhattam.

És íme pár kép az első igazi "EPERFA SZAPPANOK"-ról:




És okulásképpen álljon itt egy kép arról a szegény kis szappanról is, akinek a készítője túl hamar akarta kivenni őt a formából (fél napon belül):

Azért ő is meg fog szépülni használat közben, és akkor a csúf kiskacsából gyönyörű szép hattyú lesz! :-)
Március 7-től lehet használni.

Ui.: Elkezdtem használni a "rút kiskacsát": csodálatosan ápol, finom, selymes a habja. A zabpehely sajnos nagyon leturmixolódott, így most a masszírozó hatása minimális, de finom mintázatot ad a szappanoknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése